Aprilia ETV1000 Caponord I. generáció (2001-2003)
Rotax V60 motorral
10,4:1-re csökkentett kompresszió
47 mm szívótorok
72 kW (98 LE)
Chiptuninggal alul is nyomatékossá tehető, a piros fordulatszám-tartomány 8750-nél kezdődik
Nyomatékhatárolós kuplunggal kínálták, ami akkoriban egyedülálló volt ebben a kategóriában
Az első szérián nem volt lambda szenzor és katalizátor, ez csak a 2002 márciusától gyártott modelleken jelent meg
A legtöbb riválissal ellentétben ez alumínium perimeter vázra épül
Az első generáció formai sajátosságai:
– műszerek az idomzatba integrálva (?)
– „denevérfülek”
A második generáció csak abban tér el, hogy nincsenek műszerek az idomokban
Caponord Rally-Raid 2003
Kifejezetten terepre szánt verzió, két helyen felfogatott, fényezett kézvédővel, alumínium kormánymagasítókkal.
A futómű elöl és hátul is állítható, 200 mm-es rugóutak, mint az alapmodellnél, az ülésmagasság 860 mm.
Az emelt magasság miatt az oldaltámaszt is újratervezték
Szintén az alapfelszereltséghez tartozott az alumínium kartervédő, a bukókeret, a keréktő távolabb felszerelt első sárvédő, és az alumínium kipufogóvédő, illetve oldaldoboz szett.
Mindösszesen 380-400 darabot gyártottak.
Csak barna-beige színkombinációban kínálták.
Caponord II. generáció (2004-2007)
2004-ben lépett színre átemelve néhány formai elemet a Rally-Raidről. Az első futómű jobb rugókat kapott, a kipufogó korábban acélból készített hővédő lemezét pedig alumíniumra cserélik, így csökken a rendszer tömege.
2005-től alapfelszereltség az ABS, ezzel együtt a féket is módosítják, és megjelenik egy visszajelzőlámpa a műszerfalon.
A Rally-Raidhez kínált kiegészítők ehhez is elérhetők.
Általánosságban:
– Az évjáratot az ülés elhelyezett táblácskáról lehet leolvasni.
– 7500 km a szervizintervallum
– Magasabb pilótáknak gyenge szélvédelem, még utángyártott túraplexivel is
– Csavarok gyárilag nincsenek rendesen meghúzva, kieshetnek
– Chiptuninggal akár 230 km/órát is megy.
Hibák:
Első évjáratok:
– A sorjás távtartó miatt az első kerékagycsapágy szimeringje tönkremegy.
– Az üzemanyagcsövek gyorscsatlakozói eltörhetnek, az Egyesült Államokban volt visszahívás emiatt. COLDER csatlakozó.
– Az önidító reléje alulméretezett, Yamaha Viragóéval kompatibilis.
– A gyári Brembo betétek gyorsan fogynak, nem kiválthatók mással, drágák.
– Az idomok csavarjai gyengék, csak nyomatékkulccsal szabad meghúzni őket.
– Az akksi 45 fokban megdöntve lett beépítve, és a gyenge lefogatás miatt rázkódik, így akár évente is elromolhat.
– Kormánycsapágy nem bírja sokáig és drága
– Rozsdásodnak a küllőcsavarok
– Túl puhák az első teleszkópok
– A gyújtókábelek megadhatják magukat, a Fiat Bravóéval (1995-1998)
– Elektromos csatlakozók megolvadhatnak
– Feszültségszabályozó megadhatja magát. 2007-es Honda CBR600RR és CBR1000RR modellekével megegyezik.
– Segédváz csavarjai meglazulhatnak
Forrás: Capopedia és még sok más