Később Benz megismerkedett Max Kaspar Rose gyártulajdonossal és Friedrich Wilhelm Eßlinger kereskedelmi ügynökkel, akik láttak fantáziát Benz automobilra vonatkozó ötleteiben. A hármas 1883. október elsején megalapította a Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik, Mannheim, és vígan gyártották a gázmotorokat, amíg el nem készült a Patent-Motorwagen Nummer 1. A gyártás 750 nm-en, hat fős csapattal indult meg a Mannheim 11. T6-os szektorában. (Production commenced on a 750 square metre site designated T6 in Mannheim 11.) 1885-ben már évi 120 motort gyártottak, így nagyobb üzem kellett, amit a Waldhofstraßén vásároltak meg. Itt készült el az 1886 január 29-én szabadalmaztatott Patent Wagen, amivel 1886. július 3-án tették meg az első nyilvános próbakört a mannheimi Ringstraßén.
jan 122012
A kétütemű motort 1879-re sikerült tökéletesíteni. Magára a motorra nem kaphatott szabadalmat Benz, mert már Otto, illetve a Deutz AG. levédette, viszont a fordulatszám-szabályozót és a telepről üzemeltetett gyújtásrendszert ő szabadalmaztatta. 1880-ban levédette a csepegtető olajozást. Első olvasatra azt látjuk, hogy Benznek 1882-ben pénzhiány miatt át kell alakítania a Gasmotoren-Fabrik Mannheim néven futó vállalkozását részvénytársasággá, és be kell vonnia a Bühler testvéreket meg néhány bankot.Benznek csak 5 százaléka volt, ezért nem volt beleszólása a cég ügyeibe. Mikor a befektetők elkezdtek beleszólni a fejlesztésekbe, 1883-ban úgy döntött, hogy kiszáll, közben szabadalmaztatta a motor fordulatszámát szabályozó pillangószelepet.